Samorząd dbający o wizerunek

Chcę, aby adwokaci byli postrzegani jako niezależni, kompetentni i zaangażowani w sprawy społeczne profesjonaliści. Moim celem jest budowanie pozytywnego wizerunku adwokatury i wzmacnianie zaufania obywateli.

Realizacja założenia poprzez:

  1. neutralność polityczną:

– Adwokatura jako przedstawiciel wszystkich adwokatów niezwiązana z żadną siłą polityczną,

– Adwokatura otwarta na szeroką współpracę, wspieranie inicjatyw korzystnych dla adwokatów, stojąca zawsze po stronie obywateli, 

– Adwokatura zachowująca przestrzeń do dialogu w ważnych sprawach dotyczących adwokatów i obywateli,

b. budowanie wizerunku Adwokatury jako samorządu silnego, odważnego, stającego w obronie swobód obywatelskich, wywierającego realny wpływ na stan przestrzegania prawa w Polsce,

c. budowanie zaufania obywateli do Adwokatury i uświadamianie im przydatności korzystania z pomocy adwokackiej,

d. skoordynowanie strategii wizerunkowej z priorytetowymi zadaniami Adwokatury, z przekazem zewnętrznym zawodu adwokata, z właściwymi standardami zawodu, z przekazem płynącym ze środowiska adwokackiego i opinii publicznej.

Konkretne projekty zmierzające do realizacji powyższego celu:

a. budowa profesjonalnego systemu komunikacji medialnej o działalności publicznej Adwokatury Wielkopolskiej, z wykorzystaniem profesjonalnych firm i zapewnieniem regularności informowania opinii publicznej o działaniach Adwokatury – w miejsce okazjonalnych i nieskoordynowanych akcji informacyjnych,

b. budowa wizerunku Adwokata – poprawa wizerunku adwokata poprzez rozszerzenie postrzegania zawodu „adwokat” w kierunku wykraczającym poza zbyt wąsko potocznie rozumianą rolę – jako nie tylko reprezentującego klienta na sali sądowej, ale również prowadzącego obsługę prawną, doradcy prawnego na etapie przedsądowym i biznesowym, reprezentanta w sprawach korporacyjnych, własności intelektualnej, nowych technologii, mediatora, arbitra, doradcy prawnego i prawno-biznesowego oraz w innych ważnych sferach aktywności adwokatów na rynku usług prawniczych, z położeniem nacisku na szczególną funkcję adwokata jako prawnika zobowiązanego do zachowania tajemnicy adwokackiej i w związku z tym zapewniającego pomoc prawną na wszystkich etapach działalności biznesowej na najwyższym poziomie profesjonalizmu i zaufania,

c. akcje wizerunkowe skoordynowane z pożądanymi społecznie akcjami adwokackimi, podejmowane w odpowiednim czasie i skierowane na zewnątrz – do odbiorców usług adwokackich,

d. Adwokatura jako profesjonalista:

– aktywna działalność ekspercka w mediach – realizowana poprzez wsparcie adwokatów w zakresie publikacji artykułów, stanowisk i wypowiedzi na tematy prawne w mediach i prasie tradycyjnej i elektronicznej, 

– reagowanie na istotne dla obywateli wydarzenia związane z rzeczywistością prawną, 

– Samorząd wrażliwy na potrzeby społeczno-gospodarcze, współpracujący w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych lub społecznie skomplikowanych,

e. wizerunek poprzez wsparcie kultury i oświaty – oddziaływanie wizerunkowe poprzez zaangażowanie w promocję kultury, oświaty, myśli prawniczej,

f. ocieplanie wizerunku Adwokatury poprzez włączanie i wspieranie znaczących akcji społecznych, niekomercyjnych, dobroczynnych, zarówno poprzez stworzenie warunków i wsparcia spontanicznych działańadwokackich, jak i w sposób zinstytucjonalizowany. Strategia komunikacji nakierowana na dotarcie informacji do możliwie najszerszego grona odbiorców, oparta na identyfikacji współczesnych problemów społeczeństwa.

g. samorządowa współpraca – budowanie wizerunku Adwokatury jako znaczącego wśród innych samorządów zawodowych i kontynuacja współpracy z innymi samorządami zawodów zaufania publicznego.

h. szerokie oddziaływanie – wspieranie i promowanie projektów profesjonalnych, integracyjnych, kulturalnych, sportowych i wspierających tworzonych przez środowisko adwokackie, promowanie i zachęcanie do włączania się w prace na rzecz samorządu, rozwój wewnętrznych struktur samorządowych i społeczności adwokackiej.

Poprzedni artykuł